Jurnal blog isteri

Post Top Ad

Friday 20 June 2014

AWAS!! BAHAYA SOYA

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM..
ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT PAGI. Sudah minum pagii ke?? Ina sudah, minum ES je, untuk bekalkan tenaga sepanjang hari. Nak-nak lagi puasa nak tiba..okayy, jom tengok kepelbagaian SOYA.


Soya ada pelbagai jenis. Macam-macam jenis soya yang ada di pasaran. Ada dalam bentuk serbuk, kotak dan sebagainya. Adakah anda pernah mengambil berat soal soya ini? Adakah soya yang anda ambil selamat?


YA, memang ada risikonya. Jom kita tengok checklist di bawah..


 ADAKAH SOYA ANDA SELAMAT?


Adakah kacang soya kegemaran anda…
  • Ditanam secara organik?
  • Tidak menjalani proses genetik (Bukan GMO)?
  • Mengandungi 9 asid amino penting?
  • Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan, kepingan soya dihancurkan dan dibasuh dengan air, bukan alkohol?
  • Bahan anti-thyroid/anti-pertumbuhan disingkirkan?
  • Diproses tanpa haba?
  • Ditambah dengan kalsium? (ketika minyak dikeluarkan, ia menjadi makanan berasid – dineutralkan bila kalsium ditambah)?

Sekiranya anda mendapati semuanya atau kebanyakannya TIDAK, maka inilah masanya untuk anda mendapatkan minuman soya yang terjamin dengan ciri-ciri di atas.

Apakah penerangan di sebalik ciri-ciri di atas?

KACANG SOYA TIDAK ORGANIK (menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER!!!

KACANG SOYA GMO -  lebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!

9 ASID AMINO - adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.
   vmn
KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL – mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan yang mengurangkan risiko kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang.

BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN – menyebabkan fungsi tubuh terganggu dalm meningkatkan risiko kanser.

KACANG SOYA YANG DIPANASKAN - merosakkan kandungan proteinnya!

KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA) – menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.

Sanggupkah anda merisikokan diri dengan mengambil langkah yang tidak selamat, sedangkan anda sebenarnya ingin menjaga kesihatan? Mungkin anda dah pernah baca tentang risiko penyakit kanser yang disebabkan oleh soya.. seperti yang digembar-gemburkan.
Dapatkan soya yang berkualiti dan selamat..


Nak SOYA yang SELAMAT?? pilihlah ESP .. 
Untuk lebih jelas produk  ESP shaklee..

 sila KLIK :esp soya shaklee


BAGAIMANA INGIN DAPATKAN?

Anda boleh membuat pembelian di sini :
Order ESP


(( pembelian melalui DEBIT KAD @ KREDIT

 KAD diterima ))



SELEPAS transaksi berjaya.. hubungi spt no tertera

SMS / WHATSAPP : 017-9506861


Add saya di facebook : Nor Azlina Ina

Instagram : storvitaminsid



PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA

 MELAUI : POSLAJU / GDEX/ CITILINK


No comments:

Post a Comment