BONIA offer

Sunday, 22 June 2014

Kisahku : Vitamin E shaklee Vs Vitamin E sintetik

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualikum w.b.t.

Selamat malam, hai semua..sambil-sambil tengok berita kat tV tetiba je gatal tangan nak buat entri.Kali nie ina nak kupas dan bongkar Vitamin E .. Perbezaan Vitamin E yg dipasaran (sintetik) dan vitamin E shaklee.

Sebelum ina kenal Shaklee..Vitamin E jenis Nie lah yang ina makan. Dahla taktau apa ramuan vita E (kapsul) .. tak tau pulak brand apa, si penjual pulak main re- pack aje.. 1 pek RM 50.. , biasalah.. Orang pompuan... taksub kecantikan.Main hentam je beli.. Masa tu memang ina naive la sangatt. Orang promote ni,ina beli.Orang cakap makan ni utk cantik & gebu..pon ina beli.Lastnya ape pon tak dapat... kesan takda. Pernah dulu jugak,beli Glutathione 30biji RM 200.. tak ke gila??? nasib la suami tak tau.. kalo tak,membebel la dia..hihihihi.Jom tengok beza vitamin E shaklee &  sintetik

Nak tau apa perbezaan antara 2 jenis ni??

SEBELAH KIRI (softgel) - vitamin E shaklee (multifungsi : Kesihatan lelaki,atasi parut,hilangkan jeragat,boleh dijadikan sebagai penghalang UV, Kulit cantik) , ekstrak jagung, minyak safflower, selenium semulajadi)

SEBELAH KANAN - Vitamin jenis X (kapsul) 200IU  (utk kulit saja) , bahan : tidak diketahui

Bila difikir - fikir, lebih baik saya makan Vitamin E shaklee.. sebab, sah2 ia selamat ,sebab ia mngandungi bahan semulajadi.. tiada bahan sintetik.

Kenapa perlu Vitamin E? Sebab kulit kita mudah terdedah kepada radikal bebas.. Terdedah kepada cahaya matahari, nak nak lagi sekarang ni bahang panas sampai 35 celcius.. Gila kalau takda perlindungan?? Pakai sun block? cukup ke utk tahan panahan cahaya matahari tu setakat SPF 30, SPF 180.. hmm...

| Belum lagi vitamin E yg jnis satu lagi ina makan tu,, bau memang kuat, lonjong bentuknya |

VitamIn E sintetik boleh mnyebabkan kanser

[promosi Beli 6 percuma 1botol Vitamin E]

Bagaimana ingin dapatkan produk shaklee??

hubungi  017-9506861 ina @ sms / whatsapp

Kawasan COD : kuantan
Pengeposan : keseluruh malaysia

No comments:

Post a Comment