Jurnal blog isteri

Post Top Ad

Friday 16 January 2015

WAJAH BERJERAWAT SEMASA MENGANDUNG

 

 

 

 

assalamualaikum..

hai,, hehe.Harini ina tak tau nak buat apa.So, update blog la..Semua kerja rumah sudah beres.Cuma tunggu solat asar je.Sambil-sambil tu, dapat la 2 entri sehari. Sambil tu juga, tangan sebelah lagi ambil order customer.Customer self pickup lepas ofis hour katanya..Seorang anak yang belikan supplemen untuk darah tinggi (ibu). Dan tadi baru sebentar jiran beli supplemen untuk mata (baiki masalah rabun dan untuk isteri tersayang bagi masalah tulang).Alhamdulillah.. rezeki jumaat.

Entri kali ini,berkisahkan masalah kulit
ketika mengandung.. 

 

Bintik-bintik dan jerawat semasa hamil

Kehamilan kadang-kala boleh mencetuskan pertumbuhan jerawat. Tahap hormon yang tinggi boleh menggalakkan penghasilan sebum iaitu minyak yang membuatkan kulit anda anjal. Namun terlalu banyak sebum dihasilkan boleh menyebabkan liang-liang muka tersumbat dan mengakibatkan kulit jadi berminyak dan bintik-bintik hitam terbentuk.


Cucilah muka dengan kerap menggunakan pencuci muka yang lembut, dan gunakan pelembap muka tanpa minyak. Jangan gosok tempat yang berjerawat kerana ini akan membuatkan masalah ini lebih teruk.


Elakkan juga dari menggunakan krim jerawat kecuali atas nasihat doktor. Sesetengah krim seperti ini tidak boleh digunakan semasa hamil. Beberapa minggu selepas bersalin, kulit anda sepatutnya akan kembali kepada keadaan sebelum hamil.


notakaki : 

Kandungan kali ni, kulit ina memang sensitif sangat.Jerawat tumbuh sekitar dahi dan jerawat pasir.Tumbuh atas kepala pun ada..tapi sekarang ina dah selesai masalah ini.Kalau jerawat still keluar, cepat-cepat ina telan VITAMIN C SUSTAINED RELEASE.Telan je malam, esok hari jerawat dah kecut..Yang bestnyer...,vitamin C ni sangat jimat tau.sebotol ada 180 tablet,penggunaan sampai 6bulan iaitu sampai berpantang pun boleh makan.

Bagaimana ingin dapatkan VITAMIN C ATAU   SET KEHAMILAN
anda mempunyai masalah semasa kehamilan?? Ina akan suggest mana yang perlu mengikut keperluan badan anda.

SMS / WHATSAPP 017-9506861

cod sekitar KUANTAN pada setiap hari

postage ke seluruh malaysia

Jom Tambah Rakan di facebook : Nor Azlina Ina

Facebook PAGE : Iman Beauty & Healthy 

                          Instagram : Stor_vitaminsemulajadi


No comments:

Post a Comment