Jurnal blog isteri

Post Top Ad

Friday 16 January 2015

SERI HAMIL

Assalamualaikum.. 

selamat petang jumaat.Anda semua dah baca ke surah Al-Kahfi pada harini? Kalau belum masih sempat lagi nie..Surah Yassin? boleh je nak baca surah yassin hari jumaat,takde masalah pun. Dulu masa zaman ina bekerja dulu, setiap pagi jumaat kami semua dikehendaki berkumpul untuk membaca surah Yassin. Kalau dapat  baca setiap pagi pun lagi bagus,lagi lancar perjalanan seharian..Allah mudahkan jalan kita. 


Okay, entri kali ini.Ina nak sentuh pasal Seri Hamil. Apa yang korang fikir yea bila dengar topik ini?? Emm, dulu masa mengandungkan sara.Muka ina sangat berseri(orang la cakap...bukan ina yea.Hihihihi.Customer yang tegur.) Jom baca seri hamil disebabkan apa.

 

Kulit berseri semasa hamil "Seri" semasa hamil bukan sekadar kata-kata. Ketika hamil, kulit anda menyimpan lebih banyak kelembapan, menjadikannya montok serta menghilangkan garis-garis halus dan kedut yang mungkin ada sebelum ini. Apa yang membuatkan kulit anda cerah bersinar ialah peningkatan tahap darah yang beredar di seluruh badan anda. Ini juga kadang-kala membuatkan anda rasa agak panas.


Malangnya, kesan sampingan daripada ini ialah anda mungkin nampak sembam akibat penahanan air (water retention) dalam badan. Jika anda mempunyai tompok-tompok merah di bahagian muka, ia juga akan kelihatan lebih jelas.


Namun begitu, jangan cuba kurangkan meminum air kerana badan anda memerlukan banyak air. Sebaliknya, berehatlah seberapa kerap yang boleh. Sebarang tompok merah yang ada akan berkurangan selepas anda bersalin. Tetapi jika anda mahu menutupnya, anda boleh cuba gunakan bedak asas yang lembap.


Ingin mencuba SET KEHAMILAN shaklee??

ina akan cadangkan mana satu yang sesuai untuk anda bagi setiap masalah kehamilan yang anda hadapi.


sms / whatsapp 017-9506861


Penghantaran pada setiap hari ke tempat anda (sekitar kuantan)

No comments:

Post a Comment