Jurnal blog isteri

Post Top Ad

Thursday 10 July 2014

APa itu kayap?

Apa Itu Kayap?


apa yang ina tau,kalo kayap ni bercantum..boleh menyebabkan maut..sebab kayap ni makan sel saraf..




Apakah Virus Kayap (Shingles)? 
Kayap (Shingles) adalah sejenis ruam tetapi penghidap akan merasa sakit disebabkan virus Varicella Zoster (Herpes Varicellae), di mana virus itu menyebabkan cacar air.
Virus Kayap disebabkan oleh orang yang mempunyai cacar air dan di aktifkan kembali oleh virus dormant.Virus Kayap selalu berlaku selepas yang pada mulanya daripada jangkitan cacar air mungkin bertahun. Virus Kayap adalah berbahaya dan mungkin boleh menyebabkan cacar air. Walaubagaimanapun, berhubung secara terus dengan orang yang mempunyai virus kayap atau cacar air tidak boleh menyebabkan virus kayap. 

Punca Virus kayap Selepas cacar air itu terkena, ia akan bergerak daripada kulit melalui laluan saraf ke akar saraf di mana ia akan menjadi aktif. Virus cacar air kemudian akan "hibernasi". Selepas itu virus itu akan di aktifkan, ia akan bergerak daripada laluan saraf ke kulit. Ia dikenali sebagai faktor picu kepada pengaktifan virus tersebut.Virus Kayap umumnya mempengaruhi orang dewasa tetapi kadang-kadang boleh menyebabkan kanak-kanak yang mempunyai cacar air pada masa tahun pertama di dalam hidup mereka dan orang yang mempunyai ketahanan imun yang rendah. 

Virus Kayap boleh menjadi punca kelemahan imun di sebabkan oleh HIV atau kemotherapi dan tekanan, sebagai contoh sakit yang terlalu lama tetapi orang yang mendapat virus kayap mempunyai sistem imun yang normal. 

Apakah Simptom bagi Virus Kayap?
 Antara gejala-gejala yang dihadapi ialah gatal pada kulit, gelembung-gelembung merah pada bahagian kulit, bernanah atau berair pada permukaan kulit dengan mengeluarkan bau yang tidak menyenangkan dan apabila sembuh kurap ini akan meninggalkan parut pada permukaan kulit. Lepuh ini biasanya sangat sakit.Mudah menjangkiti orang lain apabila lepuh pecah. Lepuh akan kering dan berkeruping. Badan akan terasa sakit dan sengal-sengal kadangkala boleh mengakibatkan demam. 

Cara untuk Mengelak Virus
Kayap Seseorang yang tidak pernah mengalami demam campak boleh mengurangkan risiko dari mendapat virus tersebut dengan menghindarkan dari berhubung secara terus dengan seseorang yang mendapat demam campak dan virus lepuh ini sendiri tidak dapat dicegah. 
Diagnosis Virus Kayap Pesakit dengan laporan perubatan di tambah dengan rupa keadaan lepuh tersebut selalunya digunakan untuk diagnosis. Jika diperlukan, tempat lepuh tersebut dikorek boleh mengenalpasti virus tersebut. Sample darah juga boleh digunakan untuk permulaan diagnosis. 

Apa akan terjadi jika ia menjadi lebih teruk?
 Lepuh tersebut akan menjadi bakteria berjangkit.Satu serangan daripada virus kayap berhampiran pada mata atau di atas hidung boleh menyebabkan parut pada kornea dan mempengaruhi penglihatan.Virus kayap boleh berjangkit pada muka, dalam sesetengah kes, boleh membawa kepada kehilangan deria pendengaran, lumpuh pada muka dan mengurangkan deria rasa. 


------DI SHAKLEE KAMI MENGESYORKAN VIVIX SHAKLEE BAGI MENANGANI MASALAH KAYAP.



bagaimana VIVIX bertindak dalam melawan KAYAP??

  •  mengandungi falvonoids, yang menpunyai ciri antioksidan yang kuat, secara tidak langusng mengukuhkan sistem immun melawan jankitan virus & bakteria.
  • Juga membaiki sel-sel yang telah rosak 
  • bertindak dalam merencatkan pertumbuhan kayap

bagaimana untuk dapatkan VIVIX??

PEMBELIAN BOLEH DILAKUKAN SECARA ONLINE 
syarat-syarat melakukan pembelian secara online
*Mempunyai KAD DEBIT @ KAD KEDIT

KLIK disini :VIVIX
(Apabila anda telah selesai melakukan pembelian..segera hubungi saya di no yang tertera)


PEMBELIAN SECARA CASH 
HUBUNGI ina di talian 017-9506861

SID 967706

No comments:

Post a Comment