PETUA : Hilangkan KETUAT

petua hlangkan KETUAT



Pernah dengar ketuat tak? ala yang benda timbul di permukaan ( kadang tumbuh kat jari kaki, jari tangaan emm tapak tangan pun ada tau). Macam nie kalau nak kenal dia. Ketuat tu berbiji...,timbul.Kalau dia kecik, nampak lagi kat dalam tu macam berakar (Eh,,aii tau la..sebab masa kecik kecik aii ada tumbuh kat jari kaki kelingking. Abang aii pulak,masa tu dia tumbuh kat atas ibu jari kaki.. dia la p ketip ketuat tu.Nampak benda tu berakar) ee..scary weii.

Jangan taktau ketuat tu boleh merebak kekawasan lain pula jika korang pecahkan ..Hati-hati. Mesti korang taknak ia merebak kan??

eee...gelinyeeee.alamak!! ketuat. Nih la benci.Kenapa tumbuh ? macam mana nak hilangkan? kena bedah ke ape? . Nanti mesti orang kata aku pengotor..aaaarghh.


Okay okay...wat chill, wat rilex yaa. Tak perlu bedahpun.Nie Petua Untuk hilangkan Ketuat yaa..

Bahan - Bahan


1. Minyak masak ( setitik dua )
2. Bawang Putih ( Seketul )

Cara -Cara :

1. Tumbuk bawang putih sehingga lumat 
2. Gaulkan Bawang putih bersama minyak masak.
3. Lumurkan bawang putih bersama minyak masak ke tempat yang terkena ketuat tersebut semalamaan (secara konsisten) 

insyallah... Ketuat tu akan hilang tanpa kita sedar.. 
kena RAJIN okay.. kalu tak, memang tak jadi lahh. 



Comments