Jurnal blog isteri

Post Top Ad

Wednesday 24 February 2016

INFO : ANAK KUKU

Anda berasa sihat? Atau kurang stamina? 


 
anak kuku





Petanda kesihatan dapat dilihat daripada bilangan Sabit pada kuku anda.

Seseorang yang sihat  memiliki sabit di dalam jempolnya. Di jari tengah dan jari telunjuk juga ada harus ada Sabit. Tapi di jari cincin tak boleh ada Sabit. Bilangan Sabit pada kedua-dua tangan harus mencapai 8-10 . Makin sedikit sabitnya bermaksud Kesihatan, kepekatan, imun lebih sikit, bermakna orang tersebut mudah penat. Adakah anda mempunyai sabit?

Mengapa ada yang tak punya sabit di jarinya? Apakah berkaitan dengan kesihatan badan? Kiralah sabit di jarimu, kelihatan bahagian badan yang sakit. Pendek kata, dari kuku boleh melihat kesihatan organ anda. 

Doktor Cina berkata, ialah saintifik dan logik dalam menilai kesihatan seseorang dilihat dari kukunya. Selain daripada itu ibu jari, jika di jari lain di  tidak ada sabit, maka sakit buah pinggang.

Kuku yang sihat berwarna kemerahan, sabitnya licin dan bersinar, dapat dilihat dengan jelas. Orang yang tenaganya penuh bermakna sabitnya lebih putih. Seadangkan bila orang itu tak sihat, sabit tak kelihatan. Selalunya bulan Sabit yang luas adalah 1/5 daripada kuku kita. Apabila sakit, sabitnya akan mengecut, apabila kembali sihat, bulan Sabit akan kelihatan lagi. 

No comments:

Post a Comment