BONIA offer

Saturday, 12 July 2014

VIVIX SEMBUHKAN KANSER

bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum...

Salam sahur.. ina baru je selesai masak mee goreng untuk sahur. Hihihi. Ada ke orang makan mee time sahur erk.. Apa-apa jelah kan.Janji perut kenyang. Si cenonet ni pun ada kat sebelah..Tak tidur langsung.

Okay..Bila sebut KANSER apa Yang korang Fikirkan ye?  kanser Payudara..kanser rahim.. kanser Usus @ kanser Prostat (hat ni kaum adam je),kanser mulut pun ada yea.


APA ITU KANSER?

Kanser ialah sel yang terhasil secara tidak normal dalam badan seseorang. Satu kelompok sel kanser dipanggil tumor dan jika tidak dirawat ia boleh membesar dan merebak ke anggota badan yang lain.
Tumor tidak berguna kepada badan, sebaliknya ia mengganggu dan ‘mencuri’ zat daripada sel lain serta boleh membahayakan nyawa pesakit. Sel kanser tidak mempunyai bentuk khas, wujud dalam pelbagai saiz dan berbeza daripada sel sihat yang mempunyai bentuk seragam. Ia boleh dilihat dengan jelas di bawah mikroskop.

Bagaimana kanser merebak?

Sel kanser akan membuat ‘laluan’ sendiri dan menjangkiti dari satu tisu ke tisu lain. Lama kelamaan sel kanser yang bertambah banyak akan merebak dari kawasan permulaan ke organ lain melalui saluran darah atau sistem limfa. Rawatan awal boleh mencegah masalah ini.


penyebab kanser? lepasni korang kena check betul-betul tahap khasiat makanan yea.. em. bahaya jugak kan kalo makanan lama yg terdedah tu. Ish~ ish
 Bolehkah ia diwarisi?
Secara umumnya, kanser tidak boleh diwarisi. Bagaimanapun, individu yang ada sejarah keluarga mempunyai risiko, tetapi anak tidak semestinya mendapat kanser. Paling penting, sel kanser juga tidak akan menjangkiti orang lain, walaupun melalui pemindahan darah.
Adakah semua tumor itu akan menjadi kanser?
Tidak. Tumor ada dua jenis: benigna dan malignan. Tumor benigna bermakna ia tidak merebak dan jarang berbahaya seperti ketuat dan sista. Tumor malignan pula akan merebak ke organ lain dan membesar sendiri sehingga menjadi barah.

 Bolehkah kanser diubati?
Ya. Ramai penduduk Malaysia sembuh daripada kanser. Peluangnya berbeza mengikut jenis kanser, tetapi lebih awal ia dirawat peluangnya untuk sembuh lebih tinggi.

Apakah tanda amaran kanser?
Senarai di bawah hanya tanda umum. Bagaimanapun, tanda ini juga boleh muncul bersama ketumbuhan benigna seperti ketulan pada payudara. Pun begitu, sebaik menyedari tanda ini, segera jalani pemeriksaan kesihatan.
  • Kudis yang tidak sembuh selepas beberapa minggu.
  • Pigmen atau ketuat yang semakin membesar, jadi hitam dan berdarah.
  • Ketulan pada buah dada.
  • Pendarahan vagina yang luar biasa (terutama di antara tempoh haid).
  • Perubahan tabiat buang air atau najis berdarah.
  • Air kencing berdarah.
  • Masalah tidak hadam dan hilang selera makan.
  • Sakit tekak dan batuk berpanjangan.
  • Sukar menelan makanan.
Adakah kanser boleh menyerang tanpa tanda?
Ya. Dalam kebanyakan kes, kanser tidak menyebabkan sakit pada peringkat awal. Ia menyerang dalam diam. Sakit hanya dirasai apabila kanser sudah merebak dan inilah sebabnya segera berjumpa doktor sebaik tanda awal dikesan dan jangan tunggu hingga sakit.

Apakah jenis kanser yang kerap menyerang lelaki dan wanita?

a. Wanita: Kanser payudara, serviks, kolon, ovari, leukemia dan paru-paru. Kanser payu dara ialah insiden paling kerap membabitkan 30.4 peratus daripada semua jenis kanser di kalangan wanita.

b. Lelaki: Kanser paru-paru, prostat, nasofariks, usus, leukemia dan rektum. Kanser paru-paru menunjukkan insiden paling tinggi iaitu 13.9 peratus bagi semua jenis kanser yang menyerang lelaki.

. Bagaimana kanser dirawat?
Rawatan awal penting kerana kebanyakan kanser merebak cepat. Ada beberapa kaedah rawatan iaitu:

a. Pembedahan.

b. Radioterapi (menggunakan radiasi tinggi seperti sinar-X, sinar gamma, radium atau bahan radioaktif).boleh menyebabkan kerosakan organ dalaman yang sihat

c. Ubat antikanser.

d. Hormon — kadangkala beberapa hormon digunakan serentak, bergantung kepada jenis kanser. Kemoterapi bermakna menyuntik atau memberi ubat yang akan memusnahkan sel kanser tertentu kerana sesetengah sel kanser boleh dikawal menggunakan hormon.

Secara amnya, pembedahan bertujuan membuang semua sel kanser di tempat terbabit dan disusuli radioterapi sinar X atau gamma untuk memusnahkan tumor yang boleh menjadi kanser.
sanggup ke merisiko kan kesihatan? kerana sayangkn duit utk beli suplemen..kesihatan tergadai.Lastnya... kna bayar kos rawatan ratusan ribu... penyelesaiannya.. kepada pesakit barah dengan mengambil ViviX.





Putus susu secara tiba-tiba boleh menyebabkan ketulan di payudara.. Awas!! kepada ibu-ibu.


Berisiko utk terkena Kanser.. 



[ soal jawab ifa radziah di melodi ]



MENGAPA? 
kerana vivix dapat merencatkan pertumbuhan sel kanser


Bagaimana resveratrol bertindak???
»Ia bertindak dalam merencat pertumbuhan sel2 kanser
Dengan cara merencat pembentukan kapilari darah kecil (neirovascular).yang supply darah dan nutrien kepada sel2 kanser

Proses ni dinamakan apoptosis
>Apoptosis ni ialah proses kematian sel

( ada sorang anaknya sanggup mengumpul wang demi membeli vivix untuk ibunya.. beliau cakap, kesihatan lebih penting jika dibandingkan dengan wang ringgit)

TESTIMONI
bagaimana untuk dapatkan VIVIX??

PEMBELIAN BOLEH DILAKUKAN SECARA ONLINE 
syarat-syarat melakukan pembelian secara online
*Mempunyai KAD DEBIT @ KAD KEDIT

KLIK disini :VIVIX
(Apabila anda telah selesai melakukan pembelian..segera hubungi saya di no yang tertera)


PEMBELIAN SECARA CASH 
HUBUNGI ina di talian 017-9506861

No comments:

Post a Comment